sobota 15. února 2020

ŠK Praha 4 B – ŠK DP Praha F

Tak jsme poprvé prohráli 3,5 4,5

už příprava na sestavu byla náročná, protože byl souběh s Cčkem a Jiřinka na mě se tlačila se sestavou abych jí někoho půjčil na 1.šachovnici, kdo by se nebál, tak jsem jí slíbil Michala B, který se na 1. šachovnici nebojí. U mě by byl jako 4 písmenkový hráč a tak bych musel někoho vyřadit (Terpstra, Hájek, Blažek) asi jsem mohl vyměnit Michala za Jirku Hájka (stejně prohrál:)) ale ještě že jsem to neudělal, protože Michal nakonec ze zdravotních důvodů stejně nenastoupil ani u Jiřiny a oslabení o 2 hráče už bych nevydejchal já. Takže dobře to pro mě psychicky nakonec dopadlo, že jsem nic neprokoučoval (pro staromilce a Terpstru neprocoachoval - ať mu to gooooogle přeloží.


Tak jak jsme hráli. První dobrá zpráva byla, že Míra Blažek udělal nové ukazatele skóre, lepší hezčí a mladší. Jak se s nimi bude obcovat bude známo později, ale možná že to byl jeden z důvodů, že jsme prdli.


Druhá dobrá zpráva byla, že přijel na kukačku Milan Raba, který hrál za C ve Vršovicích a sdělil nám s rozzářenou tváří, že vyhrál za 5 minut svého času se soupeřem z Vršovic, že soupeř myslel 2x tolik času než Milan a přesto byl ve chvilce vyřízen. Že se to Milanovi nestalo už 2 roky (já si na ten zápas pamatuji, kde Milan obětoval v diagonále 2 pěšce a v asi 9 tahu dal mat nebo sebral dámu.) V očích měl tenkrát stejný lesk, jako včera. 


Pak jsme dali 2x remis Franta Kopecký dost dlouho čekal na soupeře a pak se mu povedlo udělat si blbýho dvojpěcha a do koncovky se chystal s lepším časem, lepším elem, lepší náladou a blbou pozicí. Soupeř všechny tyto atributy vnímal a nabídl remis. Franta za mnou přišel, co s tím má dělat, zvažovali jsme vše, ale nakonec remíza na začátek není tak blbá a na ostatních šachovnicích to vypadalo dobře tak jo. 

Wiep si vybudoval nerozhodnou pozici a nehodlal s tím nic podnikat, a tak to taky dali za remis.

Honza Galandauer přišel včas, měl převahu, hrál v obvyklé pozici modlícího se Buddhy, avšak skončilo to taky remis. To už jsem si říjkal, jestli to není nakažlivé s převahou a tolik remiz. Přemýšlel jsem o tom koronaviru, jestli se nemůže nějak podílet na nákaze šachovými remizami, ale naštěstí moje obavy směle vyvrátil
Karel Medek. Před utkáním jsem mu věnoval Mars Tyčinku za to, že mi půjčil knižku, no brožurku Colleho systém, a slíbil jsem mu další jako motivaci za výhru. Hrál jako obvykle útočně a v asi 8-9 tahu měl tak brutální útok na soupeřova odhaleného krále, že Míra Blažek krouti vlastní hlavou a šeptal mi, že tak brutální útok tak brzy po zahájení ještě neviděl a že to vypadá moc dobře. Nevím co se stalo, sledoval jsem i jiné partie, ale najednou, jako by se  Karlovy myšlenky zabývaly více chuťovými představami Mars tyčinek než šachovou partií dostal se do situace, kdy se jeho vlastní král asi 4 tahy dostal až na 4 řadu před všechny pěšce a tam se koukal jako by se nechumelilo. A ono se chumelilo. Po partii jsme nikdo nechápal (ani já, ani Karel, ani soupeř) jak se to mohlo takhle zvrtnout, ale já si nikdy vlastní prohry neanalyzuji, protože z toho sice mám poučení, ale natolik mě vlastní stupidní chyby naserou, že mám zkažené 2 dny a poučení to nevyrovná.

To už jsme prohrávali 1,5-2,5 a začínalo to smrdět. Prohrál Jirka Hájek, a to jsem mu z vlastního dolil do jeho juiceusu energetický nápoj TYGER. aNI tato dopingová snaha nevlila do Jirky s džusem invenci a drobnou nepřesností na konci výměny měl horší materiál a už se to jen zhoršovalo 1,5-3,5.

Naděje umírá poslední a skutečně to tak bylo.


Vyhrál Míra Bl a hned bylo veseleji i když jen o bod. Kdyby se více snažil a udělal v partii 2 body, mohli jsme vyhrát.... Jeho partie byla moc hezká a jako obvykle očekáváme všichni napjatě qíz "najděte v předmětné pozici nejlepší Blažkův tah za stejný či kratší čas než originál (a ani počítač to nenašel)"


Kolega Šimandl jako obvykle mátl soupeře (1340 ) svým elem 1250. Hráli hráli a nakonec se dostali do situace hladové zdi, kdy černý Š měl bělopolného střelce proti koni a skoro všechny své pěšce na bílých polích. Takže se kůň jevil v koncovce jako silnější rozdílová figura i když měl Š o pěšce víc. Říkal jsem mu, že remiza nic neřeší naopak nám prohrává zápas a tak se opakovaně zamýšlel nad pozičí a nakonec udělal soupeř chybu, postil do útěku pěšce a honil ho králem až na 3 řadě ho sebral. Ale tím si Standa otevřel pozici, sebral mu pěšce, který blokoval a s famfárami oznamující vítězství, vyjel po soupeřovi. Ten se složil. A tak to bylo
3,5 3,5 


A teď nastala poslední partie, kde šlo o všechno. Jirka Kopta hrál na prvním prkně s Janem Kučerou, kterého jsem v loni porazil a já blbec jsem chtěl Jirku ulkidnit. Asi jsem to přehnal a s motivacemi našich hráčů končím, protože se mi to včera několikrát nevyplatilo. Hra byla jako na houpačce a jako obvykle Jirka hrál v klidu, jen před časovou kontrolou měl na 5 tahů asi jen 1,44 minut a vteřin. To zrychlil a tam byl pravděpodobně zakopaný čokl, kterého já jsem sice neobjevil, ale oba hráči s lepším čichem o tom mluvili. No nakonec jsme prohráli. 


Pozitivní na tom je, že když jsem jel autobusem zpět, tak se kupodivu nebesa nehroutila, nezvedl se žádný silný vítr (Kamikaze) aní Bohové nebyli rozhněváni a tak jsem usoudil, že se zase tak moc nestalo 


Pozitivně a bez motivačních faktorů do příštího zápasu zdraví vespolek i každého zvlášť.


Roman MAREK

Žádné komentáře:

Okomentovat