pátek 7. února 2020

OAZA F 1,5 - 6,5 ŠK Praha 4 B

 OAZA F  1,5 - 6,5  ŠK Praha 4 B

Ahoj fšichni

nasadili jsme díky přesunu Ačka na jiný termín téměř nejsilnější sestavu. Nakonec jsme vyhráli 6,5/1,5, neprohráli jsme ani jednu partii, jen 3 remízy ale některé na čas ve vyhrané pozici.

začalo to pro mě nikoli partiemi, ale telefonem od Mirka Blažka v 17,45 hodin, kde jsme, že už má postavené skoro všechny šachovnice a my nikde!!!!! Tak jsem mu sdělil, že my taky (stavěl Karel Medek) a že jsme na Oáze. nekomentoval to, jen řekl, že musí šachy a plátna sklidit a že přijede (stihl to do zahájení, je to jen 5 minut autem)

Druhá situace pro mě nastala, když po zahájení jsem neměl 3 hráče ( Jirka Kopta a Hájek a kolega Galandauer). Jirkové dojeli včas, ale pan G nikde. I znervozněl jsem a začal hledat telefon. Neměl jsem a tak jsem zavolal Jiřince, aby mi to prověřila. Ta zlatá duše mi poslala SMS, že se díval na televizi, aLE UŽ JEDE. pŘIJEL PO PŮL HODINĚ udýchán, měl jsem oň strach, aby v jeho věku přechod mezi úprkem, adrenalinem, nervy a klidem u šachovnice neměl stresující vliv na zdraví a vůbec všechno jak u pana Galandauera, tak u mě a přeneseně i ostatních hráčů teamu.

Jak je z popisu vidět práce kapitána není jednoduchá a můj relativní klid s příchozími se mi někdy vymstí na rozdíl od Jiřinky, která nas všechny zbuzeruje na 15 minut předem a pokud někoho nemá včas tak koná. A my už si u ní nedovolíme přijít později..... Asi budu přitvrzovat (i když jirka Kopta volal, že přijde později.

Tak to na úvod

výsledek hovoří jasně, ale průběh byl jiný.

První Byl hotov v 11 tahu Jirka Kopta na 1 šachovnici, který obětí koně na královském křídle proti soupeřovým pěšcům načal nečekaný matový útok. Soupeř to zjistil a tak se vyděsil, že provedl únik králem proti matu do vidličky na král dáma s odebráním nekrytého střelce a tím pádem čisté dámy a to už soupeř (patrnš heterogenní 14 let) bez dámy nechtěl dále šachově žít a nabídl Jirkovi ruku (nikoli na partnerství, ale na důkaz uznání definitivní převahy) a tím vzdal. (Svačina 1739 elo!!!)

Fotil jsem si to na mobil, ale telefon mi to chce posílat pře cloud a já nechci svá data (GDPR) dávat k dispozici CIA, hackerům KGB, BIS, GRU, čínským Lodím, Mosadu, a všem dalším, kteří se v digitálním světě orientují, i když jsem malá ryba ale pořád doufám, že budu do smrti
velká ).

druhý Karel zinscenoval opět pěšcový útok tentokrát za černého a mám pocit, že vybudoval hladovou zeď, kterou koňmo rozbil soupeřovi a s touto kavalerií zvítězil, i když nevím jak, protože závěr jsem neviděl, bylo to střašně rychlé a kdyby zakomentoval sám, bylo by to prima. Jako obvykle po gratulaci odpelášil.

Honza Galandauer nám brnkal na nervy, protože s panem Pokorným hrál od začátku do konce v časové tísni (pozdní příjezd) a zpočátku měl o pěšce méně, postupně hru vyrovnal, přerovnal a donutil soupeře k nabídce remizy, kterou nevzal, protože byl na tom lépěji avšak nikoli časově (10 minut na 15 tahů), Vydržel jsem to až do situace necelé 4 minuty na 11 tahů a pak jsem doporučil nabídnout remis, zejména v situaci, kdy jsme vedli 4/0 a remíza byla jistota výhry v zápase. Soupeř přes Honzovu tíseň po remize skočil velmi vysokým obloukem. (vím, že Jan má problémy s časem, kde často v zaujetí pozicí ignoruje časovou tíseň a pak se v totálně vyhrané pozici diví prohře.)

Jirka Hájek pustil věž za drtivý útok na soupeřova černého krále a měl před králem koně, věž, dámu střelce a myslím, že tam byli i nejací tajní agenti. Soupeř poměrně úspěšně vzdořil, hrozil vlastními maty na oslabené 1 řadě (1 věž nebyla a druhá bojovala na F3) i když si myslím, že pokud by Jirka udělal doma analýzu tak by viděl několik vítězných variant. Ostatně po vyrovnání partie (té věže) se domluvili na remíze ale ještě před ukončením zápasu mi po vlastní anylýze sdělil, že to měl několikrát vyhrané a to i bez pomoci počítače.

Zvláštní bylo, že v soupeřových řadách bojovali rodinné dvojice
STANKEovi a KOVÁŘOVI, vždy s mladým silnějším. Míra Bl si hrál se soupeřem, který skoro neviděl přes hranu stolu (ročník 2006 ale malý) s elem 1460 ale u těch dětí to nehraje moc roli, protože rychle rostou (šachově). Dokopal jej dost surově s ohledem na hmotnostní, výškovou a věkově zkušenostní převahou do převahy poziční, materiálové, časové a vyhrál na čas. Soupeř ho nenechal uplatnit převahu šachovou a Míra namísto toho, aby bezohledně (bez ohledu na čas) zničil soupeře do konce šachově, tak ponechal své šachové ego stranou a jal se učit soupeře i z hlediska jiných atributů šachové partie tj. čas. (Na tom je vidět, že se Míra v partii nevěnoval 100% hře, ale čučel všude kolem např i na hodiny)

Franta Kopecký skončil se střelcem navíc a po jedné věži a honil soupeře na okraji šachovnice zleva doprava (ještě jsem zapomněl poznamenat, že oba měli k zmíněným figurám ještě krále své vlastní barvy), dělal piruety, lstivé pastičky na vazbu, ale nakonec rezignovaně připustil remis.


Wiep Hrál s hráčem Plesnivým, který jej přehrál v zahájení až jsem si říkal, že to nedopadne dobře. (dvojpěšec, zablokovaný bělopolný střelec a věž, nevývin, ) ale podivuhodně s pochvalou hru vyrovnal, získal iniciativu a v uzavřené pozici a koněm si získal převahu a udělal naopak dvojpěšce soupeřovi, a jednoho nepodporovaného pěšce přičemž sám měl všechny pěšce spojené. a vyhrál!!!


Partie Šimandl Stanke byla elově vyrovnaná (1250-1340) ale vzhledem k tomu že kolega Standa Šimandl hraje začátečníka, obloudil soupeře a hned od zahájení dobyl pěšce a to se táhlo celou partii až do vítězného konce. Pana Stankeho jsem po partii  uklidňoval, že jeho soupeř již šachy hrál a není úplný začátečník, že je znovuzačátečník, navazující na úspěšnou minulost a že na poslední šachovnici může získávat ELO body na rozdíl od ostatních, kteří na poslední šachovnici mohou body pouze ztrácet.

A to je fšechno

Roman MAREK

Žádné komentáře:

Okomentovat