středa 12. února 2020

ŠK Praha 4 A 4,5 - 3,5 OAZA E

Ahoj.

Tentokrát jsme urvali 4,5 bodu už v polovině utkání, takže to nebylo až takové drama. Musím pogratulovat spoluhráčům. Je fajn, že mojí bramboru nemusíme řešit.

Níže posílám pár vět k mojí partii, nechci Vás s tím otravovat, takže to když tak přeskočte.
Diagram 1: bílý je OK, stroj pozici hodnotí jako 0,00 a mělo přijít něco jako Vad1
Diagram 2: zahrál jsem g5?? (kdo chce potrénovat taktiku nečtěte dál a kouknete na diagram 2 - ČNT vyhraje) s tím, že začnu chytat bílou dámu. Ono to vypadá na první pohled dobře, jenomže jsem si ten tah měl po sobě ještě zkontrolovat. Vůbec mi nedošlo, že tím uvolňuju 4. řadu pro černou dámu a ta začne působit na střelce na d4.

Diagram 3: soupeř mi tam hned prásknul Jxf3 a to je okamžitý konec. Šach a ještě vidle na dámu a krále, které musím řešit braním střelcem a potom následuje Vxe2 (Diagram 4) po kterém se pozice rozpadne. Celá taktická zápletka vždy končí dobráním věže na a1.

Asi nemá smysl po jedné prohrané partii házet flintu dožita. Naštěstí jsem si mohl dovolit v pohodě vzdát, v té chvíli už jsme měli 4,5 bodu urvaných

Soupeři jsem sportovně po partii pochválil pěknou taktickou kombinaci, která musí každýho opravdovýho šachistu potěšit.

Mirek




 

Žádné komentáře:

Okomentovat