úterý 28. ledna 2020

Unichess ženy x ŠK Praha 4 A

Ahoj,
níže sdílím komentář zápasu od Franty Nováka.

Unichess ženy x ŠK Praha 4 A 3,5 : 4,5
díky všem bojovníkům za skvělý (a napínavý!) zápas.

Zápas proti ryze ženskému týmu je v dlouhodobé soutěži družstev jsem ještě nikdy nezažil. Naše sestava byla o trochu elově místy „slabší“, avšak rozhoduje se na šachovnicích.
První dokončil partii Fanda, aniž si pořádně zahrál. Soupeřka byla postavena od prvních tahů pod tlak a první větší hrozbu, koňovidle na jejich veličenstva přehlédla, a bylo partii. Vedeme hned z výkopu 1:0, to není špatné. Druhý bod přidal Honza, který soupeřce přesvědčivě ukázal, jak nehrát dračí variantu, když vhodným způsobem získal dvě figury za věž. Zbytek partie byl pak rychlý. Vedeme 2:0. Třetí jsem skončil já, soupeřčino elo přes 2100 budilo respekt, na šachovnici však probíhala výměnná francouzská, kde po úvodním oťukávání jsem nabídl remis, jež byla soupeřkou akceptována.

Přesto jsem si nebyl jist, zda jsem nermízoval příliš rychle, protože pozice na šachovnicích se mi za nás celkově nelíbily. Michal vedle mě byl bez kvality za jakous takous kompenzaci, Luděk stál hůře, Jirka mírně lépe, Aleš skoro vyhraně a Mirek trpěl. V tu chvíli jsem si říkal, že to dopadne tak 4-4, možná o fous prohrajeme.
Jako další dohrál v partii benjamínků Aleš, který zodpovědně a trpělivě uplatňoval lepší pozici, výhra tam byla již dříve, ale dobře to dopadlo. Oceňuji, že soupeřka se vzdala včas a bez průtahů. Skóre 0,5-3,5 už vypadalo nadějně, avšak na obzoru se blížily kisny, a to je pak vždy loterie. A také že ano. K překvapení všech Michal ve své partii navzdory kvalitě, šikovně manévroval, neměnil figury (čímž by soupeřce pomohl) a naopak ji předkládal nové pasti. A jedna z nich sklapla, když soupeřka jako hodná myška udělala rozhodující chybu a třítahový mat, či ztrátu dámy náš hráč nenechal bez povšimnutí. Bravo! Rozhodující bod na 4,5 a celkové vítězství už bylo naše.

Bohužel skoro vzápětí finálně pokazil partii Mirek, jež v koncovce K+J x K+S udělal jeden neopatrný tah a střelec soupeřky v roli odstřelovače již nevpustil Mirkova krále k soupeřčině vzdálenému pěšci, jež měl ve své torně maršálskou hůl. Bylo mi Mirka líto, protože po partii vyšlo najevo, že přehlédl (také v časovce) jedno pole, kam nemohl vstoupit soupeřčin král, a proto došlo k chybnému odskoku jezdcem. Škoda. 1,5-4,5 soupeřky snížily.
Dramatický souboj probíhal do posledních vteřin mezi Luďkem a jeho soupeřkou. Protože kapitánka domácích a rozhodčí v jedné osobě již dávno v hrací místnosti nebyla, ujal jsem se zapisování tahů. Bohužel Luděk nestihl všechny tahy do 40. kontrolního tahu splnit, a tak v pozoruhodné pozici prohrál. Krutá prohra, ovšem slovy klasika, šachové hodiny k partii patří. 2,5 – 4,5 v náš prospěch.

Poslední mohykán Jirka vzdoroval nejen jednomu, ale dvěma soupeřům celou partii najednou. Jak je to možné? Inu hrál s budoucí maminkou J. Soupeřce se povedlo ustát zahájení i střední hru a zkušeně nabídla výměnu dam. Jirka, jsa přesvědčen o své výhodě, záhy zjistil, že koncovku může hrát na výhru jedině soupeřka, která i přes nepřesnosti v časové tísni partii vyhrála. To už jsem ale neviděl. Výsledné skóre bylo tedy děvčaty zkorigováno na rozdíl jediného bodu 3,5-4,5.
Osobně si myslím, že zápasu by slušela celková remíza, ale tři body jsou tři body a my už se můžeme těšit na první zápas na domácí půdě.

František

Žádné komentáře:

Okomentovat