pátek 17. ledna 2020

První kolo Pražského přeboru 2020

Všechna naše družstva v prvním kole vyhrála 4,5 - 3,5 takže rozložení našich sil se nakonec ukazuje jako naprosto dokonalé

Dukla E - ŠK Praha 4 A

Jako první vyhrál Jirka Kopta. Průběh jsem úplně neviděl, akorát to, že v koncovce po výměnách měl dámu proti soupeřově věži a lehké figuře (myslím že střelci). Soupeř měl navíc odkrytého krále, takže mě jeho výhra ani moc nepřekvapila.

Druhý jsem skončil já. Soupeř hrál nepřesně, musel nechat krále v centru. Pozici jsem otevřel a ve stísněném postavení si soupeř nechal sebrat nekrytou dámu. Pak mě ještě přesvědčoval o tom, že by se ještě hrálo, že to nebylo jasné, ale myslím, že moje výhoda byla zřejmá. PC doma mi ukazoval +4,5, takže při přesné hře bych to asi měl vyhrát. Partii jsme chvíli analyzovali s Jirkou Koptou a ten nakonec i viděl správné pokračování - zdvojení věží a přechod do vyhrané koncovky.

První naši prohru zaznamenal Luděk Zajíček. V bojovné partii na něj soupeř drsně zaútočil. Myslim, že Luděk neudělal žádnou velkou chybu. Soupeř to prostě zahrál velmi dobře a tak se Luděk musel vzdát.

Třetí naší výhru si připsal černými Michal Bílý. Pěkná partie, ve které si drze sebral pěšce, pak soupeře ošidil o další 2 pěšce a následně našel cestu k okamžité výhře.

Další skončil kapitán Milan Raba. V rovné koncovce V+J x V+S trochu nepochopitelně pustil soupeřovu věž na druhou řadu. Přitom pozici stačilo jen držet, soupeř tam nic neměl. Takhle to byla otázka 20 tahů. Škoda.

Další v pořadí dohrál Bohouš Šimeček černými. Chvílema diváky dráždil, protože na posledních 10 tahů si nechal míň jak 5 minut a na posledních 5 tahů měl už jen 30s. V zavřené pozici (která připomínala Francouzskou obranu s nestejnýma rošádama) to naštěstí nevadilo. Bouhouš časovou tíseň zvládnul a po kontrole se se soupeřem dohodl na remíze. 

Poslední 2 partie jsem neviděl až do konce, obě skončili remiz a to nám naštěstí stačilo k výhře. Na druhé šachovnici Franta Novák měl na prkně zajímavou pozici D+J+J x V+V+J Přišlo mi to za něj trochu lepší, ale určitě i hodně obtížné na výhru. Jirka Hájek měl trochu lepší pozici a myslím, že i pěšce navíc. Ale soupeř se bránil houževnatě, neviděl jsem cestu jak to otevřít.

Závěrem bych dodal, že byly partie až nečekaně bojovné. Pro diváka zajímavé.

Pěkný den,
Mirek

Žádné komentáře:

Okomentovat