středa 29. ledna 2020

ŠK Praha 4 A 5 - 3 Kbelská šachová reprezentace A

Ahoj.
Mám radost, že se nám podařilo vyhrát a i když to na začátku vypadalo, že to bude brnkačka, nakonec to byla docela dřina.

Michal Bílý vyhrál bez boje. Myslím, že by si radši zahrál, ale pro tým to znamenalo pohodové vedení od výkopu a to bylo fajn.

Druhý jsem skončil já. Soupeř nehrál dobře, dělal rychlé tahy a brzo se dostal do problémů. Dvě nepřesnosti, po kterých ztratil pěšce a nechal si rozbořit pěšce před králem korunoval hrubkou, po které ztratil věžku. Pak si to ode mě ještě nechal ukázat, tak jsem si s ním trochu pohrál V této chvíli mi přišel zápas skoro rozhodnutý. Honza Galandauer stál na výhru, Franta Novák odkryl soupeři krále a jinak to bylo zhruba vyrovnané.

Třetí bod si zkušeně připsal Bohouš Šimeček na prvním prkně. Soupeř to na něj drze zkusil, obětoval figuru za útok. Pak ale pozici nezahrál dobře. Výsledkem byla chycená dáma a následná výměna figur, po které Bohoušovi zbyla celá věž navíc. V této chvíli se ale ostatní partie už obrátili. Honza Galandauer měl po výměnách 2 lehké figury za věž, Franta Novák tlačil, ale bylo to takové tupé a Jirka Tejkal bránil zavřenou koncovku V+J vs V+S ve které měl měně prostoru. Luděk Zajíček měl na desce opět brutální pozici, ze které se musela soupeři točit hlava.

Další půlbod týmu zajistil Jirka Kopta. Tuto pozici jsem nedokázal úplně dobře ohodnotit, obě strany měli něco. Remíza mi přišla v té chvíli jako sázka na jistotu. Jirka to se soupeřem celkem dlouho analyzoval a co jsem letmo viděl, byly tam zajímavé možnosti.

První naší prohru si nakonec celkem překvapivě připsal Honza Galandauer, který nesprávně ohodnotil pozici, přepnul strunu a v remízové koncovce daroval aktivitou soupeři bod. Přitom partii nehrál vůbec špatně, měl se ale asi spokojit s remízou.

Za stavu 3,5 - 1,5 se naše naděje upnuly k partii Luďka Zajíčka, který doslova čaroval. Podle mě to byla jednoznačně partie kola a kdyby měl Jirka Hájek kategorii pro hráče, který hraje nejzajímavější šachy, Luděk by ode mě dostal hlas. Jediné, na co si nedal opět pozor, byl čas. Ve 38. tahu se dostal pod 2 minuty, ale stále suveréně zapisoval tahy, i když nad ním stál Milan Raba, který mu málem deskou pod partiářem vypíchl oko Luděk přesto dál zapisoval. Naštěstí ty dva tahy do kontroly stačil udělat, soupeře pěkně obral o kvalitu a v poslední křeči našel v pozici pěkný taktický obrat, po kterém se soupeř vzdal. Pokud by si Luděk udělal čas, opravdu by mě zajímal rozbor jeho partie. Sám Luděk po partii říkal, že tam asi byla i remiz... Pro tým to znamenalo velmi důležitý poslední bod, který nám chyběl k výhře.

Předposlední skončil Franta Novák. Soupeř pokryl hrozby a postupně po výměnách se dostal do lepší koncovky V+J vs V+J. Partie to nebyla špatná, ale tentokrát to nestačilo. Ocenil bych vytrvalost, s jakou to zkoušel až do úplného konce.

Poslední dohrál Jirka Tejkal. Jirku za výkon musím pochválit. Líbilo se mi, jak urputně držel trochu horší pozici. Soupeř to tak dlouho zkoušel, až to pokazil. Konec partie jsem neviděl, ale myslím, že za remízu mohl být rád právě on. Kdybych si měl v závěru vsadit, sázel bych na Jirkovu výhru. Za stavu 4,5 - 2,5 nebyl výsledek až tak moc důležitý a tak nás závěrečná remíza nemusí mrzet.

Mirek Blažek

Žádné komentáře:

Okomentovat