pondělí 14. září 2020

Mistrovství republiky družstev v rapid šachu

Ahoj všem.

Včera jsme se jménem našeho klubu ŠK Praha 4 zúčastnili Mistrovství republiky družstev v rapid šachu.

Je fajn, že jsme měli online fanoušky - za to samozřejmě moc děkujeme. I když je celkový výsledek týmu velmi špatný - poslední místo 🙂 osobně to černě nevidím.
 
Nasazení jsme byli 24 z 26 týmů a když jsme před startem turnaje hodnotili soupisky, tak bylo na první pohled jasné, že to bude brutální a nebo v ojedinělých případech vyrovnané.
 
Já jsem se sebou spokojený. S hráči kolem 2100 ratingu jsem držel dlouho krok, povedlo se mi udělat i remízy a kromě jediný hrubky (kdy jsem vzdal v 10. tahu) jsem hrál solidně. Michal na první šachovnici bojoval, jeho výkon je asi lehce pod jeho možnosti, ale nebyla to žádná hrůza. 2x nebo 3x stál lépe, ale pak to pokazil. Jirka se na trojce snažil, pár bodíků udělal a jeho výkon byl přiměřený ratingu. Láďa Skalický měl turnajovou premiéru a já jsem moc rád, že s náma jel. Hrál svůj standart a rozhodně nebyl slabým článkem týmu. Tomáš si na zkoušku zahrál jednu partii. Pro něj bylo důležité, aby viděl o čem šachy jsou a i jaká je konkurence. Tento turnaj na to byl ideální 🙂 
 
Ono je důležité si uvědomit, že pokud má soupeř o 200-400 vyšší rating, jde do toho víc po hlavě a snaží se za každou cenu vyhrát. V tom je to velmi nepříjemné. Soupeři hrají mnohem víc riskantně, než by si normálně troufli a tahle psychologická výhoda se určitě za šachovnicí projevuje.
 
Za mě to byl povedený turnaj s prima týmem, ve kterym jsem si mohl vyzkoušet, jestli jsem udělal nějaký progres nahoru.
 
Mějte se fajn.
Mirek

Žádné komentáře:

Okomentovat